HomeBijdragenMinor Knowledge sharing & web 2.0 / 3.0

Minor Knowledge sharing & web 2.0 / 3.0

Avatar

Boyd Hendriks

Boyd Hendriks van Informatieland is een veel gevraagde partner bij veranderingen en advieswerk in kennis-, innovatie- en informatiemanagement in Nederland en Engeland

Vergroot je kennisvoorsprong met social media!

Zie ook youtube: http://www.youtube.com/watch?v=w8Czz3pNOLo

In onze door de media beheerste samenleving is het delen van kennis steeds belangrijker. Het sleutelwoord hierbij is Web 2.0 / 3.0 dat met steeds meer interactiviteit ongekende mogelijkheden biedt om samen te werken en kennis te delen, ook buiten de vaste communicatie- en werkpatronen van organisaties. Wil jij helpen om bedrijven klaar te stomen voor deze revolutie op het gebied van samenwerken? Wil jij adviseren over de rol die social media kunnen spelen en hoe ze het beste ingezet kunnen worden om communicatie- en bedrijfsprocessen te optimaliseren? Dan is deze minor voor jou.

Zijn er ook risico's en nadelen verbonden aan het inzetten van social media? Wordt het Yammer of Twitter? En hoe zorg je ervoor dat mensen elkaar ook nog fysiek blijven ontmoeten om kennis met elkaar te delen? Deze minor, en met name kennis- en innovatiemanagement, geeft een antwoord op deze vragen. Kennismanagement wordt gezien als het cruciale middel om de komende jaren de creativiteit en dus het succes van organisaties te verhogen. Na afronding van deze minor ben je in staat bedrijven te adviseren hoe zij Web 2.0 / 3.0-ontwikkelingen en kennis- en innovatiemanagement kunnen toepassen binnen hun organisatie, waardoor ze een voorsprong krijgen op de concurrent. En omdat de minor in het Engels wordt gegeven (hij bevat ook lessen business Engels) zal je Engels snel veel beter worden, waardoor je later aantrekkelijker wordt voor internationale werkgevers.

In deze internationale minor werk je aan twee business cases, samen met de internationale studenten die naar het MIC komen: een van de Koninklijke Bibliotheek en een van business consultancy firma Deloitte. Bij deze samenwerkingen worden uiteraard social media ingezet.

3e periode - 31 januari 2011
Modules: 1. Knowledge- & Creativity Management. 2. Social Media 2.0. 3. New Idea Factory (innovatie management). 4. Web 2.0 & Project Management (business Engels). 5. Business Case 1 - Royal Library/ Koninklijke Bibliotheek.

4e periode - 4 april 2011
Modules: 1. Marketing & Competitive Intelligence 2.0. 2. War Gaming & Intellectual Capital. 3. Web 2.0 & Spying, Stealing, Lying. 4. Consulting Skills. 5. Business Case 2 - Deloitte


Reacties

  • Deze cursus maakt mij erg nieuwsgierig, jammer dat het alleen als onderdeel van een hele studie aan de HvA wordt aangeboden. Terwijl dit is net is wat mijn loopbaan als informatiespecialist een flinke boost zou geven! Wat mij betreft een gat in de markt, Boyd.

    bastenhof @ 19-10-2010 17:01
Login om te reageren op dit artikel. Klik hier
  Viagra Cheap Online VisaVery Cheap CialisNo Prescription CialisBuy Viagra In TorontoGeneric Viagra Usa